onsdag 11. april 2018

Tid for pulsvarmere igjen


 Det ser ut til at vinteren slipper taket i år også,
og et lite lager med pulsvarmere er klart.












Pulsvarmere med hårflette og falske fletter med tommelkile.

Slike har jeg strikka mange par av før,
men nå har jeg gjort diverse endringer.
Tommelkilen er ny, likeens glattstrikkinga på innsida.
Det ble tre par hvite, to strikka i ullgarn fra Kypros, og det siste i Sterk fra DSA.
Alle disse er blitt gaver.
Det grå paret er strikka i en tråd håndspunnet garn og en tråd Drops alpaca.
Jeg kan takke bloggevenninne Tove i Danmark for det nydelige garnet, likeså for tips ang tommelkilen.
Disse er blitt mine!





Disse pulsvarmerne heter Nalu
og er strikka i ullgarn fra Kypros på pinner nr 3,5.









Disse heter Glød og har også fått tommelkile denne gangen.
De er strikka av en tråd håndspunnet garn og en tråd Drops alpaca på pinner nr 3,5. Nok en gang takk til Tove for garnet!
Utrolig myke og deilige i bruk.


I dag har vi hatt en fin og varm dag,
og det tærer på snøen,
men som dere ser er det rikelig igjen.



Joggeskoene og sykkelen får vente noen dager her.


Jeg gleder meg over lyse dager,
og ønsker dere alle ei fin tid utover!


Klem

12 kommentarer:

  1. Ihhh kære Ingunn. Dejligt du får brugt garnet jeg sendte dig og jeg er ekstra glad for, at du knækkede koden i mit dårlige forsøg på at forklare tommelkilen. Håber du bliver glad for den. Synes selv den får pulsvarmene til at sidde rigtig godt og skriv endelig om metoden på din blog med dine ord, hvis du tror andre kan få glæde af det.
    Igen har du strikket nogle smukke, smukke pulsvarmere.
    Tak for inspiration
    God aften til dig

    SvarSlett
    Svar
    1. Det fine garnet er supert til pulsvarmere, og tommelkilen liker jeg godt. Som du sier så sitter den bedre på hånden. Synes på en måte den er mer "hel" om du skjønner hva jeg mener. Tommelkilen var greit forklart, Tove! Tusen takk nok en gang!

      Klem

      Slett
    2. Tak Ingunn. Jeg forstår hvad du mener. Har det på samme måde og det har modtagerne af mine pulsvarmere også. Må jeg anbefale at lave dem til børn. De er meget glade for dem og som jeg har nævnt på min blog, brugte mit barnebarn dem hver dag i børnehaven indendørs. Stolt over, at han var den eneste, der havde sådan nogen :), hvilket jo varmer bedstemors hjerte.
      Klem til dig og godnat

      Slett
  2. Så mange flotte puls du har strikka :) Nydelege mønster, og det ser ut som ein veldig god tommelkile.

    SvarSlett
  3. Her var det mye fint og mykt og godt og varmt :) Har du en oppskrift å dele på den øverste varianten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har laga ei oppskrift før, men må revidere den nå. Følg med så kommer oppskrifta på bloggen etterhvert.

      Fortsatt god helg fra Ingunn

      Slett
  4. Er det mulig... så mye snø fortsatt til deg, kjære Ingunn. Ja, du bruker pulsvarmere. Jeg liker dine alle :-)) så veldig fint med vakre fletter og jeg liker tommelkilen også.
    Her er våren så fantastisk... alt her farge og noen trær er grønne... bare vakker. Jeg fikk ny strikkebok, men jeg må strikke ferdig først genser min... og... etterpå... jeg gleder meg.
    Riktig fin helg fortsatt. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett
  5. Pulsvarmere har jeg tenkt å strikke til meg selv i mange år men det har enda ikke blitt. Men garnet ligger der på vent... Disse var fine! :-)

    SvarSlett
  6. Så lekre og deilige dei ser ut pulsvarmarane.
    Eg frys oftast på fingrane så føle at vottar er best, men
    det er kjempefint med slike forseggjorde ting.
    Her har det vore ein strålande og varm dag, me vår på Uglesetra med
    to av jentene og foreldra i førmiddag.
    I ettermiddag var det korpskafè der me var og høyrde på barnebarn som spelar og kjøpte kaffi, gode kaker og tombola i massevis.
    Ein kjekk søndag.
    No venta eg på Heimebane på TV :)
    God ny vårveke.
    Klem

    SvarSlett
  7. Så mange fine pulsvanter du har strikket, dette er mitt favoritt "plagg" :) Vi har hatt noen fine dager nå og våren er her og ikke noe bedre enn det :)
    Ønsker deg en god uke.
    klem

    SvarSlett
  8. Nydeleg sjal, og så fint med svart volangkant. Og så koseleg besøk de har hatt :) God helg.
    ผ่านเว็บ B2BET

    SvarSlett